1 Mart 2010 Pazartesi

Sigara yasağına uymak veya uymamak...

Zamanında fosur fosur sigara içen biri olduğum ve itiraf edeyim ara ara da içtiğim halde sigara yasağından dolayı dehşetengiz bir mutluluk duyuyorum.

Cumartesi gecesi, Taksim İstiklal Caddesi tarafında hafiften aleme aktım (yıllar, aylar sonra) ve gördüm ki mekanlar tıklım tıkış dolu. Korkulan olmamış.

Olabiliyormuş yani. Sigarasız bir gece hayatı da pekala olabiliyormuş. Hatta benim gibiler için daha da iyi oluyormuş. Bu sayede yıllar sonra Babylon, Mojo gibi yerlere yeniden gidebilir oldum.

Sigara yasağı içkili mekanların köküne kibrit suyu dökmek için getirilmiş bir şeydir iddiası o kadar da doğru değilmiş yani. Bundan dolayı bir yer zarar ediyorsa o vakit hatayı kendinde arasın zira dolduran dolduruyor dükkanı. İnsanlar dışarıda içmeyi göze alıp gidiyor yine.

Üstelik “smirting” Türkiye’ye de gelmiş. Nedir smirting? “Smoke” (sigara içmek) ve “flirt” (flört) kelimelerinin birleşimi. Sigara içmek için dışarı çıkan insanlar kendi aralarında muhabbete başlıyor. Çoğu bir yere varmıyor ama bazen komik de olabiliyor. Dün gece mesela ikinci sigara molamda, çok acayip bir aşk hikayesini dinledim birinden. Fakat yazmayacağıma söz verdim. Zaten hatırlamıyorum da..
***


Fakat tabii Alman olmadığımız için sigara yasağına uymayanlar da çıkıyor. Geçen haftalardaki EMİTT Turizm fuarında da rastladım, dün gece gittiğim yerlerde de.. Bir takım uyanıklar köşelerde gizlenip içiyorlar. Bir kat merdiven çıkmaya, alt tarafı iki adım ötedeki balkona çıkmaya üşeniyorlar. İlla olduğu yerde içecek. Oturduğu veya sallandığı yerde. Çıkayım hem biraz da temiz hava alayım da yok. Bunu da çok “cool” görüyorlar. Asi genç nümeroları. Yaş 60 da olsa fark etmiyor. Lisede tuvalette sigara içmek gibi bir şey herhalde.

Ne yapmak lazım? Gitsen “içme” desen “tamam” diyecek sen gözden kaybolunca yine yakacak.

Dükkan sahibine gidip şikayet etsen.. Çok saçma çünkü biliyorsun ki dükkancı da bıkmış bu adamlardan, gidip konuşsa tatsızlık olacak, müşteri kaybedecek.. Ayrıca nedir o öyle ilkokul çocuğu gibi ispiyonculuk yapmak. Örtmenim sigara içiyo.. İlkokulda bile yapmadığım şey.

Fakat böyle böyle sigara yasağı kevgire dönecek biliyorum. İki göz yum, üç göz yum, anında laçkalaşır durum.

Orhan Kural gibi yapmadan/olmadan nasıl oturtacağız bu yasakları?

Nasıl o eski korkunç günlere dönmeyi engelleyeceğiz?

Zira Temmuz’dan beri 8 ay oldu, hiç fena gitmiyor ama yumuşama belirtileri var.

Hakikaten soruyorum. Var mı bir önerisi olan?

Mutlu Tönbekici - 2010.03.01 - Vatan

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder